zaterdag, september 16, 2006

Dikke tegenvaller in Herentals

Afgelopen vrijdagavond stond in Herentals de "uurloop" van ACHL geprogrammeerd. Het concept is simpel: één uur lopen op de piste en dan wordt de gelopen afstand opgemeten.De uitdaging voor mezelf was 16km op dat uur te halen. We stonden in de tweede (en snelste) reeks met 14 atleten klaar omstreeks 21u30 voor de start. Al onmiddellijk belandde ik in de staart van de groep, want in deze snelle reeks zitten kleppers van 17km/u en meer. De horloge stond ingesteld op 1'30" per ronde ,wat precies op schema zit van 16km , zijnde 40 ronden. De eerste 3 a 4km gingen vlot , maar al na 20' voelde ik geen frisheid meer. Het was nog warm op deze septemberavond (zeg maar zwoel) en er hing duidelijk weinig zuurstof in de lucht. Daarentegen zat de wind wel goed,bijna windstil. Helaas kon ik het begintempo niet volhouden, en zakte ik na iets meer dan 10km helemaal weg... Van 1'32" per ronde zelfs naar 1'38" tot 1'40".... Totaal uitgeput kon ik toch de laatste 10' nog versnellen. Reeds na 4km viel ik alleen in de wedstrijd wat uiteraard niet ten goede kwam aan het tempo. Uiteindelijk legde ik in één uur 15,394km af. Een zware ontgoocheling... lag het aan het weer ? Neen, natuurlijk. Ik denk dat het eerder te maken heeft met het feit dat ik eigenlijk nog maar 4 weken fatsoenlijk terug aan het trainen ben , en een beetje teveel verwachtte van deze wedstrijd. Snel vergeten dus maar en opbouwen naar een volgende koers . De organisatie was echter wel perfect , een dikke pluim aan de medewerkers van Ac Herentals en de aanwezige juryleden.

Geen opmerkingen: