zondag, januari 22, 2006

Snelle cross in Herentals

Met de organisatie van de eigen club stond er dit weekend weer een belangrijke wedstrijd op het programma.Heel veel volk op het Netepark,en liefst 176 masters aan de start.Het parcours lag er snel bij,het had de afgelopen dagen niet veel geregend,en dat is uiteraard in mijn voordeel.De start miste ik wel compleet.Een deel masters had zich enkele meters voorbij de startlijn gepositioneerd,en ik was braaf in de "buurt" van de lijn blijven staan.De official van dienst schoot toch de wedstrijd op gang,totaal onverwacht,aangezien ik nog had gehoopt dat de "pikkers" naar achter moesten.Niet dus, en een zeer amateuristische start, op sommige joggings weten ze hier beter raad mee! Dan maar de volle spurt ingezet de eerste 100 meter , en bij het ingaan van de 1ste grote ronde toch iets of wat op mijn plaats beland.Het eerste deel van deze ronde leent zich echter niet tot voorbijsteken,dus gewoon volgen was de boodschap.Mijn inhaalmaneuvre kwam vooral in de 2de ronde,toen ik een groepje van een tiental atleten in het vizier kreeg, en deze allen ter plaatse liet.Uiteraard is het steeds een wedstrijd in de wedstrijd,met meer bepaald mijn beste vriend Rudi Bierinckx,die me in november in Kessel in de laatste ronde nog aftroefde.Revanche had ik al genomen op Rudi in de Kerstcorrida van Herenthout,maar aangezien hij een beter crosser is dan ik,was hij vandaag toch te duchten.Erop en erover dacht ik, en dat lukte wonderwel.De 3de ronde bleef alles vlot lopen,vooral op de lange grasstrook naast de start,waar mijn snelheid goed van pas kwam.In de laatste ronde alles nog "uit de kast"gehaald,om Flip Van Den Brande(AcHulshout) te passeren , en ook hij was eraan voor de moeite.Flip ken ik ook al jaren,en ook hij is in principe beter dan ik op dit werk.Mooie uitslag:44ste . 6,23km in 22'26".Geen enkele loper is me vandaag voorbijgegaan,dit gebeurt ook niet dikwijls....

Geen opmerkingen: