zondag, augustus 28, 2005

AFZIEN IN DE VLAAMSE ARDENNEN

Gijzelbrechtegem(deelgemeente van Anzegem) is elk jaar het decor van de stratenloopklassieker "dwars door Grijsloke".Een niet te onderschatten opdracht,want het parcours is voor geen meter vlak.Sinds enkele jaren is de hoofdafstand "gereduceerd"van een halve marathon naar een 10 mijl.(iets meer dan 16km).Nog lang genoeg om spieren en pezen serieus op de proef te stellen.Tijdens elke van de drie te lopen ronden zitten telkens drie stekelige hellingen,met daarbij nog verschillende stukken vals plat.Altijd veel volk in Grijsloke aan de start,en ook dit jaar weer,met meer dan 400 deelnemers op de 7km,waar onze Westvlaamse vriend Johan Cokelaere flink zijn mannetje staat(hij scherpte zijn besttijd aan met enkele minuten),nadat hij vorige week nog had deelgenomen aan de "Marc Herremans classic". Ik en vrouwtje Carine maken ons klaar voor de 10 mijl,bij niet al te warme temperaturen.Na een behoudende start,slaag ik erin me rond de 35ste plaats te handhaven.Op de beklimmingen is het telkens ieder voor zich.Hier wordt al snel duidelijk dat ik beter kan dalen dan klimmen.Ik heb het bergop in het begin knap lastig.Hier komt na half koers verandering in ,en ik schuif op naar de 27ste plaats.Deze kan ik behouden,zelfs na de voorlaatste(zware)klim.In de daaropvolgende afdaling dien ik dan weer enkele plaatsen af te staan,en de 29ste plaats kan ik in de lange slotklim naar de aankomst toe vasthouden.Uiteraard zeer tevreden met deze plaats(op 314 deelnemers)in een tijd van 1u04'50",een goeie tijd op dit loodzware parcours,en naar mijn eigen gevoel de beste wedstrijd van dit jaar tot nog toe.Carine finisht in 1u28'14",op de 255ste plaats,als 25ste vrouw.Na een uitermate gezellige avond bij onze Westvlaamse vrienden,keren we tevreden naar huis terug.

Geen opmerkingen: