vrijdag, februari 23, 2007

Valentijn in Lichtaart

Op 11 februari had in Lichtaart de Valentijnjogging plaats. De 12km leek me de ideale afstand om even tussen al het trainingsgeweld door terug te proeven van de wedstrijdsfeer. Op 300 meter na is het parcours daar in de bossen volledig onverhard , en de overvloedige regenval van de voorbije dagen zorgde voor een nooit geziene slijkboel. Al na de opwarmingsronde wist ik dat dit niks voor mij zou zijn . De bedoeling was dan ook om behoedzaam te starten , maar in de 1ste van de 3 te lopen ronden kwam ik na 1km door in een veel te snelle 3'25". Ploeteren en over de plassen heen springen vergde enorm veel energie , en dus besloot ik in de 2de ronde gewoon overal op en door te lopen. Uiteraard kwam dit het slijkgehalte niet ten goede , het werd een echte ploeterpartij op sommige plaatsen. De organisatoren zorgden wel voor een heel mooi parcours en een vlekkeloze organisatie. De conditie was echter wel wat minder , want met kilometerweken van rond de 100 kan je op een wedstrijddag tussendoor uiteraard niet echt fris zijn. In de laatste ronde was het dan ook overleven , en uiteindelijk finishte ik als 13de op 125 aangekomen lopers. Tijd : 46'50". Niet echt supercontent , maar als extra voorbereiding kon dit wel tellen.

Geen opmerkingen: