donderdag, mei 25, 2006

(Bijna) Incident met hond in Wechelderzande

Op woensdagavond 24 mei vond traditioneel de avondjogging plaats in mijn geboortedorp Wechelderzande. De organisatoren hadden het weer niet mee , vandaar allicht de minder talrijke opkomst. Onder een zwaar bewolkte hemel bleef het echter tijdens de wedstrijd volledig droog.Uit de drie te kiezen afstanden (4 , 8 of 12km) nam ik de middelste , goed voor twee ronden.Het parcours was hertekend , wat ertoe bijdroeg dat we naast het huis van mijn broer Jos kwamen.Na een 500m liep ik in een tweede groepje met allemaal lopers van de 12km rondom mij. Aan clubgenoot Paul Denolf (12km) had ik al direct een bondgenoot. Afwisselend namen we een stuk van het kopwerk voor onze rekening .In de tweede ronde , na ongeveer 5km wedstrijd gebeurde er echter iets merkwaardigs. In de Vendelmansweg (net voorbij de woning van mijn broer) draaide er achteruit een auto de weg op , en plotsklaps werden we ook geconfronteerd met een losgebroken Duitse herdershond , die onmiddellijk de loper net voor mij bedreigde met enkele "knappen". Gelukkig voor deze atleet beet de hond net naast zijn been , en een fractie van een seconde later spurtte het beest terug de oprit op.... Van geluk gesproken , alles speelde zich af in enkele seconden..... We waren uiteraard wel verschoten , en het tempo was er een beetje uit. Als je op dat moment al aan 110% aan het lopen bent , is het niet makkelijk om het(hoge) tempo terug te vinden. Carine was me intussen aan het vergezellen op de fiets , en mede door haar vond ik enkele honderden meters verder terug mijn tempo. De laatste 2km kreeg ik het nog knap lastig , maar mijn loopgenoot van vandaag (Paul) hield me recht tot aan de meet . Resultaat : een mooie 4de plaats op 46 deelnemers , en een tijd op de 8km van 29'56". Niet slecht als je maar 30km gemiddeld per week loopt.
Het weer echter daarentegen mag wel gaan beteren , want op de fiets is het niet alles........
Volgende week staat er met broer Jos een fietstocht gepland naar het Hageland van ongeveer 140km......

Geen opmerkingen: